Sajko, Rosanda : Poetičnost zvoka: ustvarjalne možnosti radijske igre za otroke

10

maj

2006

Datum: 10.5.2006

Poglej ali je knjiga prosta v Cobiss

Študija Rosande Sajko Poetičnost zvoka - ustvarjalne možnosti radijske igre za otroke je brez dvoma temeljno strokovno delo domače radiofonske literature. Avtorica je na svoji dolgi in ustvarjalni poti bila ena izmed najuglednejših slovenskih, pa tudi zunaj naših meja znanih režiserk radijskih iger za otroke in odrasle. Kombinacija nadvse bogatih dejavnih umetniških izkušenj in izbranih teoretskih premišljevanj daje novi temeljni študiji Rosande Sajko vrednost, zanimivost in mik. Knjiga vsebuje cel niz temeljnih vsebinskih in pomenskih poglavij, zadevajočih problematiko poetičnosti zvoka, poetiko zvočnosti, dramaturgijo poetičnih zvokov. Med temi poglavji so nekatera, ki se ukvarjajo z razvojem bodisi klasične bodisi eksperimentalne radijske igre, posebej s pojmi in razvojem radijske igre za otroke, s temeljnim gradivom radijskoigrske umetnine ( beseda, njena stvarna in še posebej radiofonska živost, zvočnost in/ali slušnost, nazornost, v nadaljevanju še posebej dramaturgija glasbe, šumov kot posebej pomembnih prvin zlasti v radijskih igrah za otroke, tišine, ki je včasih zgovornejša od bobnenja itn. ). Tem razmislekom dodaja avtorica še kratek pregled zgodovine slovenske radijske igre za otroke (1946 - 1970), vsebinsko in pomensko problematiko klasične in sodobne radijskoigrske pravljice in v njej še posebej radiofonska iskanja Franeta Puntarja, preoblikovanje vizualne igre v slušni dogodek po zgledu igre Petelin se sestavi Daneta Zajca, knjigo pa sklepa sestavek z naslovom Ali ima radijska igra za otroke prihodnost. Študija ali z drugo besedo: vsebinsko in metodološko razgibana avtorefleksija Rosande Sajko o slovenski radijski igri za otroke in njeni poetiki ali dramaturgiji - še posebej tisti za otroke - je pomenljiv temeljni razmislek in tehten prispevek k problematiki slovenske radiofonske litereture, ki bi ga ne samo z avtoričinimi, marveč tudi z lastnimi besedami in z nekaj zanosa lahko imenovali: "akustični pogled na svet", uprizorjen s "slušnimi senzorji" v radijskih igrah. Ta pogled si zaradi svoje pomenske in ponazoritvene temeljitosti vsekakor zasluži posebno pozornost.
- iz recenzije Vasja Predana